woensdag 11 maart 2015

Een nieuwe uitdaging

Dit wordt mijn nieuwe uitdaging :-) overhemden in lekkere zoete kleuren.
Hier ligt het begin van een nieuwe quilt.
Ik ben natuurlijk de quilts aan het maken van de overhemden van mij vader die 3 jaar terug is overleden, in het totaal moeten we (mijn moeder en ik) er 8 maken.
Door het werken met overhemden ben ik er gewoon een beetje verslaafd aan geraakt :-) ik zie overal mooie quilt lapjes lopen, en sommige mannen mogen blij zijn dat ik niet altijd een schaar bij me heb :-)
Op Facebook had ik een oproepje gedaan wie nog oude overhemden overhad, en heb wat leuke gevonden bij de kringloop, moet alleen nog op jacht naar wat groen.
Ja en mijn mannetje heeft een mooi lila overhemd in de kast hangen :-) ben echt benieuwd hoelang die daar blijft hangen hihi

Nu zie ik de mooiste blokjes voorbij komen van de Stonefield quilt en dat inspireerde mij enorm.
Dus ga mijn eigen quilt maken met allemaal verschillende blokjes, ik moet van mezelf elke dag een nieuw blok tekenen, ja je moet een stok achter de deur hebben he :-)
Als onder grond gebruik ik een laken die mijn buurvrouw weg wilde gooien, ze had hem nog nooit gebruikt maar lag al jaren in de kast, dus ik zei weggooien !!! die kan ik wel recyclen tot een quilt
.
Jaren terug heb ik eens dit lapje gekocht, alleen omdat ik het zo mooi vond, ik dacht ooit komt er wel eens een project waar die in past.
En ja hoor ik ga hem nu gebruiken in deze quilt, wordt ook het enigste quiltlapje wat ik in deze quilt ga gebruiken voor de rest worden het allemaal overhemden en het witte laken.

De eerste 7 blokjes zijn getekend en gemaakt, ben er best wel trots op :-)
Weet alleen nog niet zeker of ik de blokjes op de punt zet of gewoon recht, maar heb daar nog tijd genoeg om over na te denken, het is mijn bedoeling wel om er allemaal applicatie blokjes van te gaan maken.

Verder ben ik natuurlijk druk aan het quilten met de sterren quilt van mijn vaders overhemden.
Na een dikke week ben ik toch al weer over het midden van de sterren.
Gistermorgen was mijn quilt maatje Will weer bij mij, we gaan samen de Phebe quilt maken.
Het begin is er, in al die jaren dat ik quilt heb ik een enorme bak met Thimble Berrie stof verzameld, ik ga de Phebe daar dus maar van maken.
Nu ligt mijn Dear Jane quilt op het bed en die blijft maar roepen, vergeet je mijn niet !!
Nee hoor wil deze week ook weer wat blokjes gaan voor bereiden.
Jullie zien wel ik verveel me echt geen seconde :-)

Quiltgroetjes Ria.

5 opmerkingen:

  1. Wat ben je lekker druk met veel dingen bezig. Mooi is die sterren quilt. Prachtig en je nieuwe blokjes ook al. Let wel op jezelf he en nog een fijne dag. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi bezige bij, wat een mooie projecten op je weer op stapel staan. Je sterrenquilt ziet er fantastich uit. En de Phebe quilt wordt vast heel mooi met die prachtige stofjes. Groetjes Tiny en luister wel naar je lichaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat dapper en wat leuk om je eigen blokken te ontwerpen. dat gaat helemaal goed komen.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om te lezen over al je plannen en je hebt een beelderig lapje voor je eigen Stonefield.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gaat weer als een trein Ria. Wat een super leuke blokjes voor de overhemdenquilt. Kun je ze maandag liive laten zien op de bee?????
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen