zondag 18 januari 2015

In de lappenmand

Wel een heel toepasselijke titel voor een quiltster, in de lappenmand.
Maar ik zit er echt in, ben al weken uit de running met heftige rugpijn.
Heb eigenlijk al vanaf de zomervakantie last van mijn rug, maar 10 weken terug is het me er echt ingeschoten, en vanaf dat moment kan ik niets meer.
Zit al weken onder de morfine pfff, foto's gemaakt naar de neuroloog, mri scan gemaakt en ja hoor rugewerfels erg versleten en een tussenwerfelschijf verschoven.
De neuroloog had als enigste optie om de onderste ruggewerfels vast te gaan zetten.
Dus ik was me er al helemaal op aan het voorbereiden dat ik binnen kort onder het mes zou gaan.
Deze week moest ik naar de neurochirurg, die wilde de operatie nog niet doen omdat er op dit moment geen zenuw bekneld zit en dan geen garantie kan geven dat de pijn weg is, het is een zware operatie van 3 uur.
Dus nu eerst naar de pijnpoli :-( kan daar pas 10 febr terecht,loop op dit moment met een rolator door het huis pfff.

Maar nu klaar hoor met zeuren :-) zoals Johan Cruif als een zei: elk nadeel heb z'n voordeel :-) heb nu alle tijd voor mijn hobby en mischien wat vaker een blogje te schrijven.

De afgelopen tijd zat ik best in een quiltdip.
Heb wel een quilt doorgequilt voor Jeannet http://quiltingjeannet.blogspot.nl/

Ik heb met heel veel plezier aan deze quilt
gewerkt, ik had met Jeannet een deal ik zou haar quilt doorquilten en in ruil daarvoor zou ik een weekendje met mijn moeder in haar zomer huisje verblijven.
Door omstandigheden ging het geplande weekend niet door, maar wat in het vat zit verzuurt niet.
Ben op dit moment weer begonnen met mijn Dear Jane, ja die heeft stil gelegen vanaf september.
Heb deze week rij 10 getekend en voorbereid en in envelopjes gestopt
Kan nu achter elkaar de blokjes gaan maken.


Inmiddels zijn de eerste 5 al weer klaar, ja dat gaat natuurlijk best wel snel als je de hele dag er aan kan werken.

Heb het vreselijk getroffen met mijn mannetje, die gaat naar zijn werk en na die tijd sopt hij het huis doet de was en kookt het eten en natuurlijk doet hij ook de boodschapjes.
Vergeet ik bijna te vertellen dat we 8 november opa en oma zijn geworden van een kleinzoon Mylan.


En deze zomer zullen we als alles goed gaat weer opa en oma worden.

De afgelopen maanden heb ik er ook wat sterretjes bij gemaakt van de overhemden van mijn vader.


Weet eigenlijk niet of ik er zo mee verder ga of dat ik nog iets heel nieuws er mee ga doen, vind het best een beetje saai werk zo om alleen sterretjes te maken.

Ik zat best een beetje in een quilt dip en toen zag ik op het blog van Tertia http://terraysleven.blogspot.nl/ de Crochet Along 2015.
En omdat ik haken best wel leuk vind ben ik er ook mee begonnen.


Ben met 2 verschillende begonnen, maar denk dat ik die met het blauwe gaat worden, maar wie weet maak ik alle 2.

Ik zal me de komende tijd echt niet vervelen :-)
En wat ga ik morgen doen? Jaaa onze quiltbee komt morgen, normaal zitten we in de voetbalkantine, maar omdat ik daar nu niet naar toe kan komen de dames hier, ik kijk er echt naar uit.

Zo dit is best een lang verhaal geworden, maar het was ook wel weer een tijd geleden dat ik mijn laatste blogje schreef.
Maar zal daar de komende tijd ook meer tijd voor hebben :-)

Tot snel,
Ria

8 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar, zowel de lappenmand als de quiltdip! Ik hoop voor jou dat beiden dit jaar verbeteren! Leuk idee, die sterretjes van je vaders overhemden! Misschien kun je er ook nog een ander soort blokken bij maken, dat maakt het minder saai (om te doen). Van harte met je kleinzoon, wat een lief mannetje!
    Veel plezier met de bee-aan-huis! Groetjes, Trui

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blauwe? Ik werd meteen verliefd juist op je roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal blij met de quilt Ria, en ik hoop dat je gauw opknapt want rugpijn, Brrrr, een knie is wat, maar bij rugpijn lijkt het wel alsof je hele lijf mee doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh spijtig dat je zoveel rugklachten hebt. Weet er alles van hoe vervelend dat kan zijn.Maar als ik alles zo lees ben je nog erg actief met allerlei leuke dingen. Je quilt in wording zien er prima uit. En ook je haakwerk is leuk. Is weer helemaal in.
    Wat een prachtige kleinzoon heb je gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je kleinzoon. Ik hoop dat je rugpijn snel verleden tijd wordt hopelijk helpt de rugpoli.
    De quilt is mooi doorgepit ! ! !
    Een schrale troost is dat je nu alle tijd hebt voor je lapjes.
    Mooie DJ blokjes heb je gemaakt.

    Beterschap met je rug.
    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ria, ik hoop dat er een goede oplossing komt voor je rug. Ten tweede, hartelijk gefeliciteerd met je mooie kleinzoon. Wat een schatje. Je haakwerk is leuk geworden en de quilt van Jeannet heb je fantastisch door gequilt.. Ik wens je het allerbeste! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ria, Leuk om hier weer een verhaaltje van je te lezen. Mooi overzicht van alles wat je doet. Goed idee om ook te gaan haken. Je moet maar van " de nood een deugd" maken (zei mijn moeder altijd) Mijn tas staat klaar en ik spring zo op mijn fiets, onderweg naar jou en de bee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om weer wat van je te lezen, en wat een schat van een kleinzoon, hoop voor je dat de pijnpoli uitkomst bied voor de pijn , want dat is wel heel erg om steeds pijn te hebben. Succes met je DJ en je haakwerk, doe zelf ook mee en het is heel leuk om te doen. Groetjes Tiny

    BeantwoordenVerwijderen